Ciuperci uscate ~ Vladu Bucataru - Retete rapide cu poze

Ciuperci uscate

Din intamplare, am primit odata multe ciuperci. Dupa ce am facut tot felul de preparate, tot nu le-am terminat si ca metoda de conservare m-am decis sa le usuc.
Am tot citit pe internet cum se face dar nu am gasit mare lucru!
Am incercat in prima faza sa le bag la cuptor la temperatura mica (40-50 de grade) mod convectie (cu ventilator). Nu prea mi-a iesit. La cuptorul electric nu prea poti usca lucruri usor, pentru ca el este oarecum ermetic si aburii nu au unde sa se duca. Descoperind acest lucru am lasat bine inteles usa intredeschisa. A inceput sa mearga mai bine, dar a inceput sa miroasa toata bucataria a ciuperci de ziceai ca sunt la crescatorie.
Mie asa ciupercile imi plac cum miros ... dar mirosul ala de ciuperci uscate este infiorator!
Am incercat metoda pe calorifer. Bine inteles camera unde le-am pus a inceput instant sa miroasa si ea a ciuperci! Ca pe un lucru bun, pot spune ca atunci cand mutam ciupercile, mirosul disparea destul de repede. Nu se impregna in lucruri!

Uiati povestea in imagini:
Am taiat ciupercile si le-am pus pe o hartie in tava de cuptor :


Dupa ce m-am chinuit toata ziua, am obtinut urmatorul rezultat :

Dupa ce le-am uscat toata ziua .... am 'imputit 2 camere prin casa' m-am decis sa le pun pe un raft in balcon.
De ele am uitat, pana cand vantul le-a rasturnat dupa aproape 6 luni !
Iata cum au ajuns ciupercile mele uscate (am pus si o bomboana si un bat de chibrit sa va dati seama de scara) :



Bine inteles le-am dat drumul in natura ... sa redevina ce au fost !
A fost o experienta frumoasa pe care nu o sa o mai repet !


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu