Rata pe varza la cuptorul electric ~ Vladu Bucataru - Retete rapide cu poze

Rata pe varza la cuptorul electric

Salutare!

Tocmai am primit de la neamurile de la Severin o rata intreaga congelata.

M-am tot documentat cum sa o fac si am ales reteta clasica de rata pe varza, probabil cea mai cunoscuta reteta in popor pentru prepararea unei rate intregi.

Atentie timpul de preparare este foarte lung, aproape ca la un preparat vanatoresc, aproximativ 3-4 ore.

Pentru prepararea ratei avem nevoie de :

  • 3 linguri ulei de masline
  • 100 ml vin alb
  • sare, piper, cimbru, busuioc
  • pentru un aspect asiatic am folosit si cateva rondele de praz


Intr-o tava, se stropeste cu putin ulei sa poata adera condimentele. Se acopera apoi cu staniol si se introduce la cuptorul incins la 150 grade aproximativ 45 de minute.


Dupa cele 45 de minute se verifica si se intoarce pentru inca 45 de minute. In total trebuie sa stea singura si trista acolo 90 de minute.

Apoi, pentru prepararea verzei avem nevoie de :

  • 2 verze murate
  • 1 varza proaspata
  • o ceapa
  • 2 foi de dafin
  • 200 g suc de rosii
  • sare, piper, condimente
Intr-o oala se adauga putin ulei, se caleste ceapa dupa care se pune varza la fiert cu putina apa.


Cand rata singuratica este gata este momentul sa o asezam pe patul ei de varza ! Daca rata a lasat multa grasime putem sa o adaugam peste rata treptat. La mine nu a fost cazul si tot lichidul l-am adaugat peste rata de la inceput.



 Daca avem putem pune si niste felii de slanina pentru a se unge automat :


Normal ar trebui sa lasam circa 60 de minute la 150 de grade cu staniol. Iar dupa pentru o rumenire perfecta lasam preparatul neacoperit si dam cuptorul electric la 200 de grade pentru rumenire.
Cate 15 minute pe fiecare parte cred ca este suficient.

Rezultatul final ar trebui sa arate asa :





Personal va sup ca a fost delicioasa, iar, surprinzator a fost ca rata i-a placut si Adelinei, fiica mea.

Success!


---

Un comentariu: