Bucataria Tunisiana ~ Vladu Bucataru - Retete rapide cu poze

Bucataria Tunisiana

Mi-am promis ca in fiecare tara straina in care merg sa studiez putin si bucataria lor traditionala.
Acum recent am calatorit in Tunisia, o tara araba cu religie musulmana.
Aici bucataria are influente mediteraneene si orientale. Se foloseste foarte mult uleiul de masline, rosiile, fructele de mare si pestele, iar cea mai importanta carne rosie este cea de oaie.

Prin oras este plin de Pizzerii si restaurante italiene. Sunt si restaurante unde se mananca tunisian dar si restaurante unde poti manca de la fripturi pana la preparate italiene.

Sa incepem cu Harissa !
Este o pasta de ardei iute care se pune ca aperitiv la orice restaurant tunisian. Cum te asezi la masa se aduce painea si cateva farfurioare de Harissa si ton. Farfurioara este diferita de la restaurant la restaurant. Unele  au si rosii, masline si chiar maioneza. Mai exista Harissa si din ardei verde, care nu este foarte picanta. Si in poze mai observati si alte aperitive, pe care am uitat cum le cheama!


 Dupa Harissa se mananca rapid un Brik. Brik este ca o placinta care poate contine fructe de mare sau ton si un ou. Toate se invelesc intr-o foaie ca de placinta si se prajeste in ulei. De obicei acest produs consuma in timpul ramadamului. Dar este un antreu excelent! Acest produs se mananca cu mana, chiar daca esti la cel mai luxos restaurant. Noi am folosit totusi furculita :)
Am facut si eu brik in mod traditional ... romanesc, puteti vedea reteta pe blog !



In rest am incercat tot felul de carne ... de fapt nu puteai sa mananci decat peste, vita si oaie ! In imaginile urmatoare puteti sa savurati lasagna, peste, cordon bleu, mixt grill, ficat de oaie :



 Cea mai faina experienta am avut-o cand am mers spre orasul Kayrawoen. Acolo dupa ce am vizitat un client am luat pranzul pe soseaua nationala, asa cum ne oprim noi pe Valea Oltului. Aici micii sunt carne de oaie. Pur si simplu oile stau atarnate, iti alegi ce bucata si ce cantitate vrei, se cantareste (15 dinari Kg sau 7,5 eur) si pentru 2 dinari (1eur) se prajeste. Am ales coaste. Au fost excelente :



 Mancarea traditionala pura este Leblebi. Este destul de ciudata. Se merge la un restaurant special unde se serveste acest tip de mancare. Intai te duci, platesti si iti da o farfurie si bucati de bagheta de paine. Te duci la masa si maruntesti painea in farfurie. Cand esti gata mergi la bucatar si iti pune in farfurie 2 oua aproape crude, naut, un paharel de ulei de masline, niste lichid ca o supa si condimente. Apoi amesteci tot si incepi sa mananci. Este putin picanta si foarte consistenta :

 Desi este o tara musulmana, alcolul este oarecum permis si poti comanda pe la toate restaurantele. Ba chiar au si bere locala. Nu lipeste nici faimoasa Coca Cola ... nu prea am vazut Pepsi !



 Ca desert au si prajituri traditionale. Am primit o astfel de cutie de la patronul companiei unde am instalat niste utilaje. Nu sunt asa de priceputi ca turcii dar erau delicioase :


Cam astea de prin Tunisia! Acuma sunteti pregatiti pentru o aventura acolo!

Linkuri Wikipedia :
Bucataria Tunisiana
Harissa
Brik
Leblebi

Nu uitati de articolul cu bucataria Nigeriana !

Drum Bun!

4 comentarii:

  1. ceva mai multe detalii despre Brik nu ai?:) reteta ceva

    RăspundețiȘtergere
  2. Pai reteta e simpla. Ei acolo gasesc foi de brik. Pun ton sau fructe de mare si cartofi si oul. Apoi o prajesc in ulei.
    Aici cel mai similar cred ca e foaie de placinta.
    Uite in videoul acesta http://www.youtube.com/watch?v=9hNkID_gUlc

    RăspundețiȘtergere
  3. Absolut minunat articolul, documentat si scris din suflet...felicitari...!

    RăspundețiȘtergere
  4. mi-a placut povestea vostra in tunisia si eu locuiesc in tunisia

    RăspundețiȘtergere