Ciocolata de casa ~ Vladu Bucataru - Retete rapide cu poze

Ciocolata de casa

Imi aduc aminte cand facea mama ciocolata de casa, eram super incantata si o savuram de fiecare data cu maaare placere :)

Am facut si eu urmand reteta de mai jos:
450 gr zahar
150 ml apa
160 gr unt
500 gr lapte praf
60 gr cacao (aici se poate pune atata cacao cat se doreste a fi de concentrata)

Aditional se pot adauga diverse arome, rom sau vanilie, insa eu am preferat fara.

Am pus zaharul si apa intr-o craticioara, pe foc, amestecand continuu. Din momentul in care a inceput sa fiarba se mai lasa FIX 5 minute si apoi se da jos de pe foc. Zaharul trebuie sa fie dizolvat, necaramelizat, deaceea trebuie sa se amestece constant in compozitie.

Se adauga untul amestecand pana se topeste.

Laptele praf si cacaoa se dau prin sita, in prealabil, pentru a nu forma cocoloase si apoi se adauga peste compozitia de mai sus, amestecand energic sa se omogenizeze frumos. Eu am folosit un tel pana s-a ingrosat si astfel nu am intampinat neplaceri :) (ce se vede in poza sunt bule de aer)




Se pune intr-o forma la racit si apoi se pune la frigider. Eu in forma am pus folie alimentara ca sa pot sa scot mai usor ciocolata ulterior.




Am obtinut ceva mai mult de 1 kg de ciocolata de casa.

Se mai pot pune nuci, alune, seminte, nuca de cocos, stafide etc, insa eu am preferat sa o fac simpla de aceasta data.




Un comentariu:

  1. VAI VAI VAI CE BUNA A IESIT !!! Am facut si alta reteta acum o saptamana, cu 900 de grame de zahar si a foast PREA dulce... asta e grozava draga mea! Multumesc!!

    RăspundețiȘtergere