Lasagna de post ~ Vladu Bucataru - Retete rapide cu poze

Lasagna de post

Acum, ca ne apropiem de Craciun, poate ca ati intrat in criza de ideii cu mancarurile de post!
Eu, desi nu tin post am preparat o lasagna vegetariana!

NECESAR :
  • foi de lasagna
  • vinete
  • ardei gras
  • ceapa
  • sos de rosii
  • sos pesto (busuioc)
  • margarina de gatit
  • 1-2 linguri de faina
Lasagna am facut-o dupa reteta standard (o gasiti aici pe blog) !
Practic carnea am inlocuit-o cu feliile de vinete, iar sosul bechamel facut cu unt l-am facut cu margarina de gatit!

Am taiat vinetele felii si le-am prajit putin intr-o tigaie mare, cu un strop de ulei de masline.



 Am taiat ceapa joulien, am tocat niste ardei gras si usturoi, le-am calit si apoi am adaugat niste sos de rosii preparat de mine din pasta de rosii, ulei de masline, apa si condimente. Pe final putem sa punem si 2-3 linguri de sos pesto (nu e asa indicat deoarece am impresia ca contine parmezan, dar daca nu esti crestin pur poti sa adaugi linistit).


In paralel am preparat sosul bechamel.
Accidental nu am poze pana la final, dar am pus una din celalt post cu lasagna normala :)
(Se topeste intr-o tigaie o jumatate de pachet de margarina. Cand a devenit lichid se ia de pe foc si se adauga in compozitie 2 linguri de faina alba. Se amesteca incontinu casa nu faca cocoloase, si treptat se adauga 0,3l apa rece. Dupa ce se omogeniezeaza bine se mesteca incontinu pana incepe sa se ingroasa.)


 Cand avem gata toate ingredientele incepem sa o aranjam in tava :
 Se incepe cu putin sos alb pe fundul tavii, unde incepem sa aranjam primul strat de foi (eu nu fierb foile inainte) apoi se pune sos rosu, vinetele, foi, sos alb, sos rosu, vinete si tot asa. Acum na se poate si inversa solutia, nu e batuta in cuie! Nu cred ca e asa importanta ordinea ca la lasagna de carne, unde ideea e ca foile sa se acopere cu sos alb ca sa poata sa fiarba fain!


Se pune apoi la cuptor, 180 grade, mod convectie ( = ) 35-45 de minute, nivelul 3 (la mijloc).
Se face cand este rumenita frumos pe deasupra!


A fost delicioasa!

Oricum pentru discutie, puteti sa folositi in loc de vinete dovlecei, castraveti, ciuperci. Orice aveti prin frigider , legume asa.
Deasemenea se mai poate pintre foi si spanac din borcan. Eu am cumparat sa pun dar am uitat de el!

Pofta buna!



4 comentarii:

  1. nu prea este de post. pesto, contine parmezan si foile de lasagna, contin oua, asa ca... nu este de post dar este gustoasa. este mai mult vegetariana.

    RăspundețiȘtergere